عایق الاستومتری را بیشتر بشناسید!

  1. صفحه اصلی
  2. »
  3. مقالات
  4. »
  5. عایق الاستومتری را بیشتر بشناسید!

 

شاید در روزهای سرد زمستان شما هم تجربه کرده باشید٬ با اینکه درب و پنجره‌ها بسته‌اند ولی همچنان سوز و سرما وارد خانه‌تان می‌شود، یا روزهایی که خانه را تازه تمیز کرده‌اید دوباره گرد و خاک تمام خانه را فراگرفته باشد؛ یا در بعضی روزهای پر سروصدا با اینکه پنجره ها بسته هستند از شدت سر‌و‌صدای خیابان و بیرون، نمی‌توانید لحظه‌ای در خانه استراحت کنید. تمام این مواردی که ذکر شد دلیلش وجود درزهای کنار کانالهای تهویه و دیگر موارد است. برای حل این مشکل از عایق الاستومتری در ساخت ساختمان‌ها استفاده می‌شود. برای داشتن عایقی قدرتمند و مرغوب می‌توانید از نمونه‌های موجود در شرکت سقف و سازه بهره ببرید. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این عایق داشته باشید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

عایق الاستومتری چگونه عایقی است؟

عایق الاستومتری یکی از عایق هایی است که اخیرا در بین افراد فعال در حوزه تاسیسات مشهور و شناخته شده است، این عایق را می‌توان جایگزین مناسبی برای عایق‌های سنتی مانند پشم شیشه و پشم سنگ دانست. علاوه بر این ویژگی، عایق الاستومتری بسیار سبک و دوستدار محیط زیست است زیرا در مواد تشکیل‌دهنده آن از مواد سمی و مضر برای محیط زیست استفاده نشده است.

به دلیل قدرت و کیفیت بالای این عایق، در صنایعی همچون خودروسازی، نفت و پتروشیمی از این عایق بهره می‌گیرند٬ در ادامه شما را با انواع مختلف این محصول آشنا خواهیم کرد.

عایق الاستومتری چه انواعی دارد؟

عایق الاستومتری با توجه به کاربردش در دو نوع مختلف ساخته و روانه بازار می‌شود:

عایق رولی و لوله‌ای.

برای شناخت بیشتر نوع کاربرد آن‌ها، مواردی که در آن‌ها از عایق لوله‌ای استفاده می‌شود را شرح می‌دهیم. از این نوع عایق الاستومتری معمولا برای عایق کردن تجهیزاتی که شکل لوله مانند دارند مانند مخازن آب، کانال ‌های ساختمانی و سایر لوله‌های موجود در ساختمان استفاده می‌شود. این نوع عایق در سایز‌ها و ضخامت‌های مختلف ساخته می‌شود و بیشتر برای تجهیزات با اندازه‌های معمولی و کوچک استفاده می‌شود؛ برای تجهیزات بزرگ‌تر مانند لوله‌های خرطومی و هواکش‌ها با سایز بزرگ‌تر، از عایق نوع رولی بهره می‌گیرند.

عایق لوله ای

در طول 2 متر و ضخامت‌های 9، 13، 19 و 25 میلی متر در بازار موجود هستند؛ همچنین می‌توان عایق‌هایی با قطر 6 تا 114 میلی‌متر نیز از شرکت سقف و سازه خریداری کرد.

عایق رولی

با طول 1 متر و ضخامت 6، 10، 13، 16، 19، 25، 32 و 50 به فروش می‌رسد و شما می‌توانید عایق رولی چسب‌دار وساده براساس نیاز خود تهیه کرده و استفاده کنید.

 

معایب و مزایای عایق الاستومتری

با انواع عایق‌های الاستومتری آشنا شدید، در این بخش از مقاله اطلاعاتی درباره نقاط ضعف و قوت این محصول ارائه می‌شود. با توضیح این موارد شما آگاهانه می‌توانید اقدام به خرید این محصول از شرکت معتبر سقف و سازه کنید.

مزایای عایق‌های الاستومتری

دوستدار محیط زیست و ساخته شده از مواد سازگار با محیط طبیعی

  • سهولت در نصب
  • قدرت چسبندگی بالا
  • قدرت رنگ پذیری بالا
  • قابلیت مقاومت در برابرضربه‌ها و فشارهای شدید، یخ زدن و خوردگی
  • مقاوم در برابر تولید قارچ و کپک
  • قابلیت مقاومت در برابر گرد و خاک، آب و رطوبت آب
  • قابلیت استقامت بالا در مقابل اشعه‌های قوی همانند اشعه ماورا بنفش و همچنین گاز اوزون
  • نرم و منعطف
  • قدرت انتقال گرمای پایین

 

معایب عایق‌های الاستومتری

  • قیمت بالا در مقایسه با عایق‌های سنتی

همان طور که خواندید مزایای این عایق به حدی زیاد است که می‌توان از معایب اندک آن چشم پوشی کرد. برای داشتن عایقی با ویژگی‌ها و مزایای ذکر شده بهتر است محصول مورد نیاز خود را از مکانی مطمئن تهیه کنید؛ شرکت سقف و سازه یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید این نوع عایق می‌باشد.

 

کاربرد عایق الاستومتری

با مزایا و معایب این نوع عایق آشنا شدید به دلیل قدرت بالا در مقابل گرما، رطوبت و صوت در مکان‌هایی که در ادامه اشاره می‌شود بیشترین کاربرد را دارد.

  • در مکان‌هایی که تجدید و بازسازی قسمت‌های فرسوده یک ساختمان انجام می‌گیرد.
  • در عایق بندی لوله‌های فاضلابی و مخزن‌های آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در مکان‌های پر رطوبت مانند حمام، استخر و آشپزخانه‌ها کاربرد دارد.
  • در تاسیسات و پنل‌های خورشیدی استفاده می‌شود.
  • در تجهیزات صنعتی و مکانیکی کاربرد دارد.
  • در لوله‌های آب گرم و سرد و کانال‌کشی‌ها مورد استفاده است.
  • در چیلرهای بسیار بزرگ تجاری از این عایق بهره می‌گیرند.

 

چگونگی نصب عایق الاستومتری

تا این قسمت اطلاعات جامع و مفیدی راجع به این محصول در اختیار شما قرار گرفت. در این قسمت شما را با نحوه استفاده و نصب این محصول آشنا می‌کنیم.

  1. ابتدا باید سطوحی که می‌خواهید از این عایق استفاده کنید، کاملا تمیز کنید زیرا وجود گرد وخاک و آلودگی از چسبیدن و عملکرد صحیح عایق جلوگیری می‌کند.
  2. سپس خط‌کش و در مواردی که عایق از نوع ساده است چسب و تجهیزات برش را آماده کنید.
  3. سپس براساس طول و اندازه سطح عایق را برش دهید.
  4. بعد از تمامی این مراحل چسب زده و روی قطعه قرار دهید؛ در صورت لزوم گوشه‌ها و لبه‌ها را مجددا چسب‌کاری کنید.

 

بهترین عایق الاستومتری

همان طور که در این مقاله خواندید عایق الاستومتری در انواع مختلف و با سایزهای مختلف موجود است؛ اگر می‌خواهید عایق خریداری شده شما بهترین بازده و عملکرد را داشته باشد باید از محلی مطمئن اقدام به خرید کنید. در این زمینه می‌توانید از محصولات با کیفیت شرکت سقف و سازه بهره‌مند شوید.