نکات مهم درباره پروفیل زد

  1. صفحه اصلی
  2. »
  3. مقالات
  4. »
  5. نکات مهم درباره پروفیل زد

 

با افزایش تعداد جمعیت و بالا رفتن نیاز به مسکن و خانه در جامعه، تعداد طبقات ساختمان‌ها رو به افزایش است ولی به نحوی باید از بالا رفتن وزن ساختمان‌ها و خطرات احتمالی بعد از آن جلوگیری کرد. بنابراین در سال‌های اخیر استفاده از متریال‌های آهنی به دلیل مشکلات و معایبی که داشتند کاهش یافته و متریال‌های غیرآهنی به نام پروفیل جای آن‌ها را گرفته است. این محصول با توجه به کاربرد و محل مصرف به دو نوع اصلی صنعتی و ساختمانی تقسیم می‌شود.

پروفیل‌های صنعتی در صنعت ساخت خودرو و تجهیزات نظامی کاربرد دارند، پروفیل‌های ساختمانی در ساخت تجهیزات ساختمانی مانند درب و پنجره کاربرد دارند. در این مقاله با یک مدل محبوب و باکیفیت از پروفیل‌های ساختمانی به نام پروفیل زد آشنا خواهید شد.

بعد از مطالعه و شناخت کامل از این محصول می‌توانید آن را از شرکت سقف و سازه تهیه کنید، که یکی از شرکت‌های باسابقه در ساخت و تولید قطعات ساختمانی مرتبط به پوشش‌های سقفی است. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

پروفیل زد چگونه محصولی است؟

پروفیل‌های ساختمانی در دو نوع باز و بسته در بازار موجود هستند. پروفیل زد یکی از پروفیل‌های فولادی از نوع باز است.

همان طور که از اسم این محصول مشخص است، این پروفیل به شکل Z بوده و در ساخت سقف سوله ها و بسیاری از مکان‌های بزرگ دیگر کاربرد دارد. این محصول در اندازه و ضخامت‌های مختلف در بازار موجود است ولی برای بالا بردن کیفیت ساختمان باید از پروفیل مرغوب استفاده کرد.

پروفیل زد به چه روشی تولید می‌شود؟

همان طور که گفته شد پروفیل زد در سایزها و ضخامت‌های مختلف ساخته می‌شود. در این قسمت، نحوه ساخت پروفیل زد را توضیح می‌دهیم.

برای ساخت این نوع پروفیل از قطعات فولادی سرد یا گرم استفاده می‌شود. ابتدا این قطعات را وارد دستگاه برش می‌کنند و دستگاه برش در اندازه‌ها و سایزهای مختلف قطعات را برش می‌دهد. بعد از این مرحله قطعات برش داده شده وارد دستگاه تولید پروفیل زد می‌شوند در این قسمت شکل‌دهی به صورت Z انجام می‌شود و پس از انجام خم‌های متعدد وارد مرحله بررسی مقطع و اندازه می‌شود.

در این قسمت کارخانه‌ها براساس سفارشاتی که از طرف مشتریان خود گرفته‌اند؛ پروفیل‌ها را در سایزها و مقاطع مختلفی تولید می‌کنند. کارخانه‌های داخلی به دلیل استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات به روز دنیا کیفیت بالایی دارند؛ بنابراین توصیه می‌شود پروفیل مورد نیاز خود را از شرکت‌های معتبر مانند سقف و سازه تهیه کنید. در ادامه با انواع مختلف این محصول آشنا می‌شوید.

انواع مختلف پروفیل زد

خریداران براساس مقدار نیاز خود و ابعاد ساختمان اقدام به خرید پروفیل Z می‌کنند. در این قسمت از مقاله شما را با انواع پروفیل زد آشنا می‌کنیم که آگاهانه محصول موردنیاز خود را انتخاب کرده و از شرکت سقف و سازه خریداری کنید. پروفیل زد در چهار نوع مختلف در بازار موجود است.

  • پرفیل Z16 در سه ضخامت 2، 2.5 و 3 در بازار موجود است.
  • پروفیل Z18 در سه ضخامت 2، 2.5 و 3 در وزن‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد.
  • پروفیل Z20 در چهار ضخامت مختلف 2، 2.5، 3 و 3.5 برای خرید موجود است؛ البته باید به این نکته دقت کنید این ضخامت‌های مختلف وزن مختص خود را دارند.
  • پروفیل Z22 در چهار ضخامت متنوع 2، 2.5، 3 و 3.5 آماده فروش است.

 

ابعاد و وزن پروفیل زد

ابعاد

انواع مختلف پروفیل زد را شناختید، اکنون در این قسمت شما را با ابعاد و وزن‌های مختلف آن آشنا می‌کنیم. همان طور که گفته شد این نوع پروفیل براساس نیاز مشتری ساخته و تولید می‌شود، اما برخی محدودیت‌ها در ساخت پروفیل وجود دارد که آنها را ذکر می‌کنیم.

حداکثر طول این نوع پروفیل 16 میلی متر، حداکثر بال پروفیل Z، 100 میلی متر بوده و حداکثر جان پروفیل هم 400 میلی متر است. شما می‌توانید با دانستن این موارد، پروفیل زد موردنیاز خود را شناخته و براساس مقدار نیاز خودسفارش دهید.

وزن

در قسمت‌های قبلی گفته شد که این محصول برای سبک کردن وزن ساختمان تولید شده است. به عبارتی دیگر می‌توان گفت پروفیل‌ها یکی از مشکلات اصلی مهندسان عمران را حل کردند. زمانی که تمام متریال‌ها آهنی بود وزن ساختمان‌ها تا حدی بالا می‌رفت که پی‌ها و ستون‌ها توانایی تحمل این مقدار وزن را نداشتند و ساختمان‌ها به دلیل تحمل این وزن زیاد طول عمر کمتری داشتند٬ ولی با وجود پروفیل‌ها مخصوصا پروفیل زد وزن ساختمان به کمتر از نصف کاهش یافته است که یک تحول شگفت در زمینه ساختمان‌سازی و عمران به شمار می‌آید. وزن پروفیل‌های زد از 4 تا 10 کیلوگرم متغیر است.

 

مزایای پروفیل های زد

تا این قسمت اطلاعات مفید و کاملی درباره پروفیل زد در اختیار شما قرار گرفت. در این بخش از مقاله درباره نقاط مثبت استفاده از این محصول بحث خواهیم کرد.

  • سهولت در نصب

این محصولات به دلیل ساختار ساده و وزن کم بسیار آسان نصب می‌شوند و نیازی نیست از ماشین‌های سنگین و متخصصان برای نصب آن کمک بگیرید.

  • مقاومت بالا

این محصولات به دلیل جنس فولادی که دارند بسیار مستحکم بوده و طول عمر زیادی دارند.

  • هزینه پایین

همان طور که اشاره شد چون وزن این محصول پایین است، هزینه حمل و نقل پایین‌تری دارد و شما می‌توانید با قیمتی بسیار مناسب‌تر از بازار از شرکت سقف و سازه محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید.

  • وزن کمتر

به دلیل تکنولوژی‌هایی که در ساخت این محصول استفاده شده است، این محصولات سبک‌تر بوده و کاربردهای بسیاری در زمینه ساخت و ساز دارند.

 

کاربردهای پروفیل Z

با انواع و اقسام پروفیل زد آشنا شدید و دانستید چه مزیت‌هایی باعث شده این محصول یکی از پروفیل‌های پرفروش باشد. در این بخش از مقاله درمورد کاربردهای این محصول اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  • پوشش سقفی سوله ‌ها و زمین‌های ورزشی و پارکینگ‌ها
  • پوشش سقفی پمپ بنزین‌ها و سایر اماکن سوخت‌رسانی
  • سازه‌های اسکلتی ساختمان
  • مصارف داخلی ساختمان مانند درب و پنجره‌سازی و همچنین نرده‌سازی
  • استفاده در ریل قطار
  • استفاده در زمینه کشتی‌سازی
  • استفاده در ساختمان‌های چندین طبقه

استانداردهای موجود برای پروفیل زد

همان طور که می‌دانید هر قطعه فلزی استانداردهای مختص خود را دارند. شرکت‌های تولیدکننده‌ای که از استانداردهای ثبت شده استفاده نکنند، معمولا محصولات بی‌کیفیت و نامرغوبی دارند. استانداردهای ملی ثبت‌شده برای این محصول 3694 و 5922 هستند. پروفیل‌های زد موجود در شرکت سقف و سازه دارای استاندارد بوده پس می‌توانید پروفیل‌های موردنیاز خود را از این شرکت خریداری کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد که اطلاعات مفیدی درباره پروفیل زد در اختیار شما قرار گیرد تا با دانستن این نکات آگاهانه اقدام به خرید کنید. توصیه ما به شما خرید محصولات با کیفیت در این زمینه است تا از کیفیت بالایی بهره‌مند شوید؛ در این مورد شما می‌توانید از محصولات موجود در شرکت سقف و سازه استفاده کنید.